
De Sales'Scan.
Het belang van de hazen
Het fundament van een efficiënte verkooporganisatie begint bij het snappen en weten. Snappen welke stappen een lead doorloopt in de gehele salesfunnel en weten hoe de hazen in die funnel lopen. Zo is het vastleggen van het salesproces in een CRM (Customer Relations Management) systeem een vereiste. Vaak werken organisaties met Excel, maar een CRM geeft jou essentiële inzichten over de voortgang en prestaties. Dat doet Excel niet. Daarnaast is het van belang dat het verkoopteam snapt hoe jouw organisatie werkt en wilt werken. Als iedereen zijn eigen gang gaat is er geen centrale informatie beschikbaar waarop jij je beslissingen kan baseren. Dat staat het sturen op resultaat enorm in de weg.
Stel je eens voor:
Sander plant altijd zijn eigen afspraken, werkt zijn eigen offertes uit en houdt geen informatie bij in het systeem. Hij wordt ziek en niemand weet welke prioriteiten hij heeft. Zijn collega Margreet maakt van elke afspraak een verslagje en laat de verkoop binnendienst haar helpen met de offerte. Onderweg naar de volgende klant is er afstemming over details en de binnendienst zorgt dat de offerte binnen 48 uur bij de klant ligt.
Wie heb je nu in je team: Sander of Margreet?
Wie heb je liever in je team: Sander of Margreet?
Wanneer jouw salesproces niet duidelijk is omschreven, krijgt Sander de meeste ruimte om te doen wat goed voelt. Is jouw proces helder en vastgelegd, dan wordt Sander gedwongen zijn manier van werken aan te passen naar die van Margreet. Dat is je eerste stap naar Sales Enablement: mensen in staat stellen hun vak beter uit te oefenen of dat voor hen mogelijk maken.
De Sales'Scans: de periodieke APK voor jouw verkooporganisatie
Elk jaar laat je je auto controleren, de olie peilen, de banden en remmen controleren, de koelvloeistof bijvullen en de filters vervangen. Dat doe je omdat de auto daarna weer betrouwbaar is en alle onderdelen perfect op elkaar zijn afgesteld. De Sales'Scan is de APK voor je verkooporganisatie.
​​
Hoe goed je auto ook rijdt, je laat hem toch keuren en onderhouden. Hoe slim zou het zijn om dat ook voor de verkooporganisatie te doen? Wanneer is de laatste keer dat je een expert hebt gevraagd met een scherpe blik naar je CRM te kijken, de manier waarop offertes worden gepresenteerd of de gaten in het proces waar informatie en leads verloren gaan?
10x Sales'Scan
Strategie'Scan

Een scherpe commerciële strategie biedt richting en kracht om groei te realiseren. Wij maken inzichtelijk hoe de huidige koers aansluit op marktontwikkelingen en geven praktische adviezen om strategie, doelen en uitvoering beter op elkaar af te stemmen. Zo bouwen we samen aan een heldere focus en meer impact.
Klant'Scan

Organisaties die hun klanten écht begrijpen, maken het verschil in loyaliteit en groei. Met onze Klant'Scan brengen we in beeld wat de klant belangrijk vindt, hoe zij haar keuzes maken en welke afwegingen zij maakt. Dit creëert sterkere relaties en kan de basis zijn van meer commerciële kansen.
Proces'Scan

Een slim ingericht verkoopproces verhoogt snelheid en klant-tevredenheid. Door onze stap voor stap analyse zie je waar het proces vertraagt en hoe het soepeler en effectiever kan verlopen. Zo kan een flexibele, schaalbare commerciële machine ontstaan, met meer ruimte om te scoren voor je verkoopteam.
Propositie'Scan

Een krachtige propositie maakt direct duidelijk waarom klanten voor jouw organisatie moeten kiezen. Wij helpen om de waardepropositie aan te scherpen en nóg beter te laten aansluiten op de wensen van je doelgroep. Hierdoor vergroot je overtuigingskracht en spreek je de juiste doelgroepen aan in de markt.
Leadgen'Scan

Een gestroomlijnd leadproces zorgt voor een constante stroom nieuwe kansen. Wij brengen de huidige aanpak in kaart en laten zien hoe leadgeneratie en -opvolging slimmer, consistenter en effectiever kunnen worden ingericht. Zo leg je een stevig fundament voor structurele groei in nieuwe markten.
Offerte'Scan

Een sterke offerte bevestigt voor de klant dat hij de juiste keuze maakt, terwijl het vaak verzamelingen zijn van technische termen. Wij bekijken hoe het offertetraject efficiënter, persoon-lijker en overtuigender kan worden ingericht, passend bij het aankoop proces van de klant. Zo verhoog je de slagingskans op iedere aanbieding.
Conversie'Scan

Conversie is het resultaat van de juiste opvolging, timing en aandacht voor de klantbehoefte. Wij maken inzichtelijk waar commerciële kansen beter benut kunnen worden en hoe het verkoopproces krachtiger kan worden ingericht. Denk dan bijv. aan real-time dashboards. Hierdoor realiseer je meer resultaat uit dezelfde inspanning.
KPI'Scan

Slim sturen op de juiste cijfers brengt structuur, focus en voorspelbaarheid in sales. Waar KPI's vaak gebaseerd zijn op aantallen, ligt de echte kans in kwalitatieve meetpunten. Wij maken inzichtelijk hoe KPI’s effectiever prestaties monitoren en teams ondersteunen. Zo ontstaat meer grip én ruimte voor groei.
CRM'Scan

Een goed ingericht CRM-systeem is een krachtig hulpmiddel om klanten beter te bedienen en kansen beter te benutten. Wij onderzoeken hoe CRM slimmer kan ondersteunen in dagelijkse salesactiviteiten en geven advies om het systeem optimaal commercieel in te zetten. Zo verandert jouw CRM in een echte groeimotor.
Communicatie'Scan

Goede samenwerking binnen de verkooporganisatie versterkt snelheid, kennisdeling en klantgerichtheid. Wij brengen de interne samenwerking helder in beeld en reiken praktische verbeterpunten aan om samen sterker naar buiten te treden. Dit verhoogt de slagkracht van de hele organisatie, van marketing tot operations.
Hoe nu verder? Wat gebeurt er na het inzicht van zo'n Sales'Scan?